Pasangan Budgie dan anak



Budgie biasa berpasangan utk membiak. Tidak mustahil sekirangnya ade budgie yang berpoligami ( lebih dari satu pasang ) Dua jantan untuk satu betina atau sebaliknya. Ini akan menjamin survival anak yang tinggi. Tetapi ini amat jarang berlaku. Sebaik2nya lebihkan jantan dari betina. Sekiranya pergaduhan berlaku sesama jantan, ia tidak begitu serius, tetapi pergaduhan sesama betina boleh menyebabkan kecacatan atau kematian.

Jika anda mendapati anak budgie anda masih mati, walaupun berbagai langkah telah diambil, kemungkinan besar pasangan tersebut mmg tidak pandai menjaga anak. Seperti manusia juga, ada budgie yang lebih berbakat jaga anak , namun ada juga yang langsung tidak tahu. Asingkan anak kepada ibu lain dan biar pasangan yg tidak pandai tu bertelur dan mengeram sahaja.

3 comments:

  1. selamat pagi en. saya nak tanya kenapa sa punya budgie bertalur 1 biji shj. lepas tu ngaram 2 minggu kemudian dia berhenti ngaram. apa sebab nya?

    ReplyDelete
  2. Samekom ......nk tnye ,ibu budgie sy da menetas tp npe anknye mti..pening pale jdnye....sape2 ade petua tlg kongsi skt........

    ReplyDelete
  3. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia ^^
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat :)
    Memiliki 8 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino

    - Adu Q
    - Bandar Q
    - Bandar Sakong
    - Bandar Poker
    - Poker
    - Domino 99
    - Capsa Susun
    - BANDAR66 / ADU BALAK ( GAME TERBARU )

    Contact Us
    Website arena-domio.net
    WA : +855964967353
    Kami Siap Melayani anda 24 jam Nonstop

    ReplyDelete